کانال تلگرام تحقیقستان
خرید لایسنس نود 32

حرکت ورزشی چرخ

حرکت ورزشی چرخ 

این تمرین پاها، بازوها و کمر را قوی می سازد و کمر و ستون فقرات را نرم و انعطاف پذیر می نماید.در این تمرین قسمت جلوی بدن منبسط می شود و کمر راخمیده می سازد.

۱- به پشت دراز بکشید. پاها را از زانو خم کنید و کف پاها را روی زمین قرار دهید.پاها را به اندازه باسن از هم باز کنید.

۲- دستها را بالای سرتان ببرید و کف دستهایتان را کنار سرخود قرار دهید.انگشتانتان کنار شانه ها باشند.

۳- باسن را بالا بکشید.(ایتدا لگن خود را منقض نمایید تا فشاری بر ستون فقرات شما وارد نشود) سر شما همچنان باید روی زمین باشد.

۴- همینطور که قسمت بالای بدن را بالا می کشید، سعی نمایید پاها و زانوهایتان موازی با هم باشند و در این لحظه کف سر خود را روی زمین بگذارید.

۵- روی پاهایتان بایستید تا به شکل پل در بیایید. تا آنجایی خم شوید که بتوانید زمین را نگاه کنید. سعی کنید با هر بازدم بیشتر و بیشتر بدن خود را بالا بکشید. زانو ها را کنار هم قرار دهید، پاها را حسابی بکشید، شانه ها را راحت بگذارید. به آرامی به حالت اول برگردید.

فواید:

کشش در قفسه سینه و ششها

 نیرومند کردن بازوها و مچ دستها،‌پاها، ستون فقرات، باسن و شکم

 تحریک غده تیرویید و هیپوفیز

 افزایش انرژی و از بین بردن افسردگی

  درمانی برای آسم،‌کمردرد، نازایی و پوکی استخوان

   موارد منع:

در صورت صدمه دیدن کمر

 صدمه دیدگی مچ دستها

  اسهال

 سردرد

  مشکلات قلبی

 بالا یا پایین بودن فشارخون

منبع: تحقیقستان

درباره نویسنده: حسین شریفی

راه موفقیت، همیشه در حال ساخت است؛ موفقیت پیش رفتن است، نه به نقطه پایان رسیدن . ما در تحقیقستان تلاش میکنیم تا بهترین ها را برای شما به ارمغان آوریم.

مطالب زیر را حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *