پایه هشتممتوسطه اولکمک آموزشی

انشا در مورد طعم بستنی یخی

انشا در مورد طعم بستنی یخی

بستنی یخی طعم هم مانند یخ در شکر است و وقتی آن در دهان تو است لایه های یخی آن بین دندان هایت جا خوش میکنند و از خوردن آن میتوان لذت برد. البته فرق های زیادی هم دارد مثلا بستنی ساده ایی با بستنی با طعم زعفران خیلی فرق میکند طعم زعفران مرا یاد گرونی می اندازد اما طعم بستنی ساده احساس سبکی و راحتی.

یکی از چیزهایی میتواند خوردن بستنی را به گونه ایی عجیب دشوار تر کند مکانی است که در آنجا بستنی میخوریم.مثلا وقتی تنهایی به بالشت لم داده ایی و در حال گوش دادن به موسقی هستیم بستنی را بخوریم خیلی بهتر است.

بستنی هم انواع های مختلفی دارد مانند بستی قیفی بستنی کاسه ایی بستنی به شکل کیمیا ، بستنی خرسی و … و شکل های آن ها از لحظ رنگ و دسته بندی و کم یا زیاد بودن آن ها متفاوت است.

از نظر من بهترین آن های بستنی کاسه ایی با روکش کاکائویی سیاه و اسمارتیس های رنگارنگ است که آدم نمیتواند از آن دل بکندخوردن آن نه خیلی مفید و مضر است اما فقط باعث خالی شدن جیب پدرمان میشود.

البته از پول بهتر نیست. و وقتی که باید به مهمانی برویم و درحال سریع سریع خوردن یک بستنی هستیم آن موقع بستنی به ما حرام میشود.


انشا طعم بستنی یخی

خوردن بستنی یخی خاطره ای است که برای هیچکس فراموش شدنی نیست. کوچکتر که بودم روزهای تعطیل با پدرم می رفتیم استخر یا فوتبال یا پارک و من آنجا با پدرم و بچه های دیگر کلی بازی می کردم.

بعد تشنه و خسته می رفتم و یک گوشه ای می نشستم. می دیدم که پدرم نیست و ابتدا کمی می ترسیدم که نکند گم شده باشم. کمی چشم به اطراف خودم می چرخاندم و یکدفعه پدرم را می دیدم که از دور دارد به من نزدیک می شود و دستانش را پشتش پنهان کرده است.

فکرم به هزار تا چیز می رفت. اما وقتی نزدیک می شد و دستانش را نمایان می کرد می دیدم برایم بستنی خریده است، آن هم چه بستنی ای، بستنی یخی … .

بعضی وقتها با طعم پرتغالی و گاهی آلبالو. آخ که چقدر بعد از آن خستگی و هوای داغ و خورشید سوزان آن بستنی به من می چسبید. دهانم خنک می شد و بعد از چند لحظه کل تنم را یک خنکی مطبوع فرا می گرفت. چقدر دلم برای آن روز ها تنگ شده است … .

برای خستگی بعد از بازی کردن و دیدن پدرم از دور و بعد خوردن یک بستنی یخی خوشمزه … .


انشا درمورد طعم بستنی یخی

بستنی یخی طعم هم مانند یخ در شکر است و وقتی آن در دهان تو است لایه های یخی آن بین دندان هایت جا خوش میکنند و از خوردن آن میتوان لذت برد.

البته فرق های زیادی هم دارد مثلا بستنی ساده ایی با بستنی با طعم زعفران خیلی فرق میکند طعم زعفران مرا یاد گرونی می اندازد اما طعم بستنی ساده احساس سبکی و راحتی.

یکی از چیزهایی میتواند خوردن بستنی را به گونه ایی عجیب دشوار تر کند مکانی است که در آنجا بستنی میخوریم. مثلا وقتی تنهایی به بالشت لم داده ایی و در حال گوش دادن به موسقی هستیم بستنی را بخوریم خیلی بهتر است و یا یه سری به مطالب سایت تحقیقستان میزنیم.

بستنی هم انواع های مختلفی دارد مانند بستی قیفی، بستنی کاسه ایی، بستنی خرسی و … . و شکل های آن ها از لحظ رنگ و دسته بندی و کم یا زیاد بودن آن ها متفاوت است.

از نظر من بهترین آن های بستنی کاسه ایی با روکش کاکائویی سیاه و اسمارتیس های رنگارنگ است که آدم نمیتواند از آن دل بکند. خوردن آن نه خیلی مفید و مضر است اما فقط باعث خالی شدن جیب پدرمان میشود.

البته از پول بهتر نیست و وقتی که باید به مهمانی برویم و در حال سریع سریع خوردن یک بستنی هستیم، آن موقع بستنی به ما حرام میشود.


انشا درباره طعم بستنی یخی

بستنی یخی یکی از آن دسته بستنی هایی است که خوردن آن در فصل تابستان لذت فوق العاده ای دارد. چه بسا زیر آفتاب گرم و سوزان تابستان بنشینی و با خوردن یک بستنی یخی، گرمای خورشید را به یکباره از تنت بیرون کنی!

همان اولین گاز را که به بستنی میزنی، سردی اش تا تمام مغزت نفوذ می کند و اینجاست که معنای واقعی کلمه یخ را می فهمیم! خوبی بستنی یخی این است که در حال خوردن می توانی هم به کارهایت برسی هم با اطرافیانت حرف بزنی؛ یعنی خیلی زود آب نمی شود و مقاوم است!

بستنی یخی طعمی همانند یخ در شکر دارد و وقتی آن در دهان تو است لایه های یخی آن بین دندان هایت جا خوش میکنند و از خوردن آن میتوانی لذت ببری.

در زمان کودکی اکثر بستنی ها یخی بودند اما الان نسبت به گذشته کمتر پیدا می شود ولی با همه این ها باز هم بستنی یخی لذت و طعم بسیار لذیذی نسبت به بستنی های معمولی این دوره دارد. بستنی یخی طعم های پرتقالی و شاتوتی و طالبی و فالوده داردکه با اولین گاز حس می کنی در بهشت پا گذاشته ای.

به همین دلیل جوری دیگر از بستنی یخی را یخ در بهشت می نامند با همین حس گذاری دندان ها و زبان با همان طعم دلپذیر و همان حس پا گذاشتن در بهشت در روز های گرم تابستان و روز های آفتابی.

روز های آفتابی که با برداشتن مقدار کمی پول به سمت بازارچه میرویم تا با خرید بستنی یخی کمی از یخ بودن آن برای خنکی تن گرمازده مان استفاده کنیم و با دوستان خود به کوچه برویم و بازی را از سر بگیریم و با همین خنکی لحظه ای بستنی یخی با صدای بلند بخندیم.


انشا طعم بستنی یخی پایه هشتم

معلم دیروز گفت که باید انشایی درباره طعم بستنی یخی بنویسیم. حتی اسم انشا طعم بستنی یخی نیز جذاب و شیرین است! حال اگر من بخواهم این انشا را بنویسم، باید برای یادآوری طعم‌های گوناگون بستنی یخی، به سراغ فریز خانه‌مان رفته و دلی از عزا دربیاورم.

اگر بخواهم در مورد هر یک از طعم‌های بستنی یخی چیزی بنویسم، باید حداقل چند گاز از همان طعم زده باشم. به سراغ یخچال فریزر خانه می‌روم، در طبقه اول فریزر انواع و اقسام بستنی‌ها چیده شده و به نظر می‌رسد که مادر تازه خرید کرده است. یک بستنی یخی با طعم شاه‌توت برمی‌دارم. می‌دانم که این یکی کمی ترش‌مزه است.

دانه‌های شاه توت اما در آن پیداست. گاز اول و چه طعمی! طعم خوش ترشی و شیرینی به همراه هم و مزه کردن دانه‌های شاه توت زیر دندان‌هایم عالی است … . طعم بعدی که باید امتحان کنم، طعم بستنی یخی پرتقالی است. بستنی یخی پرتقالی، سنتی‌ترین طعم بستنی یخی است و فکر می‌کنم پدر و مادرهای ما نیز در کودکی بسیار از آن خورده باشند.

رنگ نارنجی آن، بعضی وقت‌ها زبانم را نارنجی می‌کند. مادر معتقد است که بستنی‌هایی که رنگ می‌دهند، نامرغوب و بی‌کیفیت هستند و بار دیگر از آن ها خرید نمی‌کند. اما من اتفاقا عاشق بستنی یخی‌های پرتقالی هستم که زبانم را به رنگ نارنجی درمی‌آورند. پس از خوردن این بستنی یخی‌ها، دقایقی جلوی آینه شکلک‌های خنده‌دار درمی‌آورم و رنگ نارنجی زبانم برایم جالب است.

طعم سوم، به بستنی یخی توت فرنگی می‌رسد. اصلا توت فرنگی مگر مزه خاصی دارد که قرار باشد طعم بستنی یخی‌اش را توصیف کنم؟ به نظر من توت فرنگی بیشتر طعمی شبیه به آب دارد و نمی‌توانم توصیف زیادی برای مزه آن داشته باشم. این بستنی را با میل کمتری می‌خورم. حالا یک لیوان آب یخ، مزه می‌دهد. گلویم پر از شیرینی بستنی‌ها شده و باید با یک لیوان پر آب، آن‌ها را بشویم.

جایی برای بستنی دیگر نمانده، اما اگر همچنان مایل به دانستن درباره طعم بستنی‌های یخی باشید، باید فداکاری کنم و یک بستنی طالبی هم بخورم، آن وقت بگویم که طعم طالبی هم در نوع خود جالب است. البته بستنی یخی‌ها با طعم طالبی و رنگ سبز، نسل جدیدی هستند که در منزل ما به موفقیت زیادی دست نیافته اند.

طعم بستنی یخی از آن دسته طعم‌هایی است که با چشیدن آن، احساسات منفی کنار رفته و شادی و شور زندگی به قلب و وجود آدم هجوم می‌آورد. بنابراین توصیه می‌کنم هر وقت دچار ناراحتی و ناامیدی در زندگی شدید، طعم بستنی یخی را امتحان نمایید. این کار معجزه خواهد کرد!

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ به این مقاله امتیاز بدید

میانگین رتبه 5 / 5. تعداد امتیاز ها: 1

تا حالا امتیازی ثبت نشده است! برای این مقاله امتیاز ثبت کنید.

حسین شریفی

راه موفقیت، همیشه در حال ساخت است؛ موفقیت پیش رفتن است، نه به نقطه پایان رسیدن . ما در تحقیقستان تلاش میکنیم تا بهترین ها را برای شما به ارمغان آوریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا