متوسطه اولکمک آموزشی

انشا درمورد ایران

انشا درمورد ایران

ایران سرزمین من است که در آن  به دنیا امده ام و زندگی میکنم و در نهایت در آن می میرم. ایران پرچم مقدس خود را دارد با سه رنگ و مفاهیم خاص خود. رنگ سفید به معنای صلح و دوستی و رنگ قرمز به معنای خون شهیدان و رنگ سبز به معنای سرسبزی است.

کلمه ( الله) در وسط آن به معنای خدا و مسلمان بودن مردمان ایران و رضایت خداوند را راه خود دانست. ایران من سرود جمهوری دارد که همه مردم ایران با شنیدن آن احساس غرور و سر بلندی دارند و به احترام آن از جای خود بلند می شوند و یک صدا و بلند  آن را می خوانند.

ایران دارای چندین استان مختلف با گویش و لحجه های  متفاوت و طرز لباس و رسوم خاص خود هست که همگی با هم در کنارهم با صلح و دوستی زندگی می کنند.

ایران جاهای دیدنی زیادی در شهرهای زیبا دارد که سالانه توریست ها و مهمان های زیبادی را به خود جذب می کند. ایران در سمت شمالی خود دریای خزر دارد و سمت جنوبی دریایی  خلیج فارس و در شرق و مغرب خود شهر های زیارتی و مذهبی و در قسمت مرکزی شهر های تاریخی و باستانی خود را دارد.


انشا درباره ایران

بین ما انسان ها حس های مشترک زیادی وجود دارد؛ نظیر حس فداکاری ، همنوع دوستی، میل به محبت و عدالت دوستی. یکی از این هزاران حس مشترک هم حس وطن پرستی است، اینکه سرزمینی که به آن متعلق هستیم را دوست داریم. سرزمین که من در آن زندگی میکنم ایران هست و من با افتخار یک ایرانی هستم.

کشور من، ایران، در طول تاریخ فراز و نشیب های زیادی را تجربه کرده است. از زمان قدرت و اقتدار زمان آریایی ها بگیرید تا شکست و تسخیر توسط اعراب. از شکوه و پیشروی در زمان صفویان بگیرید تا عقب ماندگی و پسرفت در زمان قاجار.

ایران سرد و گرم روزگار چشیده است و با وجود همه سختی ها و رنج هایی که کشیده ، همواره در تلاش است تا خاکش را برای مردمانش حفظ کند.

ایران مهد آزادی و آزاده خواهی است. از سربازان شجاع و دلیری همچون آریوبرزن بگیرید تا شخصیت های شاهنامه فردوسی نظیر گرد آفرین. ایران با نام آزاده خواهی در دنیا شناخته شده.

مردمان این سرزمین می توانند سختی ها و دشواری ها را تحمل کنند ولی هرگز نمی توانند شاهد این باشند که آزادی شان از آن ها سلب می شود.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ به این مقاله امتیاز بدید

میانگین رتبه 3.2 / 5. تعداد امتیاز ها: 41

تا حالا امتیازی ثبت نشده است! برای این مقاله امتیاز ثبت کنید.

منبع
تحقیقستان

حسین شریفی

راه موفقیت، همیشه در حال ساخت است؛ موفقیت پیش رفتن است، نه به نقطه پایان رسیدن . ما در تحقیقستان تلاش میکنیم تا بهترین ها را برای شما به ارمغان آوریم.

نوشته های مشابه

‫16 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا